6 Kasım 2012 Salı

MÜRDÜM ERİKLİ TURTA




Uzun zamandır evde duran mürdüm eriklerimi napsam diye düşünürken aklıma turta geldi  .İlk yaptığım için zorlanırım ,zor olur diye düşünmüştüm ama çok kolay oldu..Hemen uygulanabilecek bir pastaymış hem çok sevdim hemde yeni bir pasta yaptığım için çok sevindim :)

MALZEMELER:

-1 Yumurta
-1 Yemek kaşığı yoğurt
-Yarım su bardağı zeytinyağı
-Yarım su bardağı eritilmiş tereyağı
-5 Yemek kaşığı şeker
-2 Su bardağı un(175 gr)
-Kabartma tozu ve az vanilya 
-Badem
-Üzeri için mürdüm erikleri
-Eğer evinizde varsa erik reçeli yoksa çok önemli değil


     Tüm malzemeleri kaba koyup elimizle hamur haline geline kadar yoğuruyoruz..Daha sonra tezgah üzerinde biraz açıp kelepçeli kabın içine alıyoruz.Kelepçeli kaba koyduktan sonra elimizle güzelce yayıyoruz..Üzerine rondodan geçirdiğimiz bademleri döküyoruz bu isteğe bağlı birşey siz isterseniz bademsiz yapabilirsiniz.Daha sonra bademlerin üstüne dilimlediğimiz erikleri diziyoruz.Ve 175 derecelik fırına atıyoruz.45 dakikada oluyor genelde.Çıkardıktan sonra ben üzerine erik reçelinin suyundan gezdirdim...İşte bukadar kolay ..Eğer evinizde erik yoksa elma,armut,ayva vs.. gibi meyvelerdende yapabilirsiniz..

***Turta kalıba yapışmaması için yağlı kağıdı kaba serebilirsiniz..AFİYET OLSUN.....:)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder