16 Eylül 2012 Pazar

HAMİLELİKTE 23. HAFTA

         Hamilelikte 1 haftayı bırak bir günde bile inanılmaz değişiklikler oluyor insanda.Mesela ben büyüyen karnımı hayretle izliyorum birde her hafta fotoğraflarını çekiyorum yukarıdaki resmi kıskandımda aynısını yapmayı düşünüyorum,çok zevkli oluyor aynı kıyafetinizle aynı yerde durarak poz verebilir, ve gözünüzün alıştığı büyümeyi izleyebilirsiniz.22. haftadan itibaren benim çok kilo almamama rağmen bile sırt ağrılarım başladı ,bunun için çok ayakta kalmamak gerekiyor arada bir mola verip ayaklarınızı yukarı uzatmanız ve dinlenmek lazım.Birde çok düz taban ayakkabılar giymemek galiba.Ben sandalet giyiyorum düz taban onunda büyük etkisini olduğunu düşünüyorum ağrılarda..Bununla beraber kalçamda da ağrılarım var. Bunu daha doktora sormadım ama ınternetten okuduğum kadarıyla doğuma hazırlık için genişlemelerden oluyormuş,telaşa gerek yokmuş.Şimdiye kadar hiç spor yapmazsam böyle olur işte:) Bebeğin hareketleride artık daha hissedilirki 1-2 kez vurduğunda yerimden hoplamama sebep oldu kendisi:) Oynadığı zaman eşimde kulağını karnıma dayayınca oda hissedebiliyor titreşimleri.. Bu haftalarda bebek artık dış sesleride algılayabiliyormuş.Bu yüzden bebeğinizle bol bol konuşun ki sevgiyle büyüsün şimdiden.Ona müzikler dinletin,bol bol kuran okunan yerde bulunun güzel düşünün,olumlu olun,güzel şeylere bakmaya özen gösterin( bunu annem hep der),sinirlenmeyin çünkü bebeğin karakteri üstünde etkisi çok oluyormuş...Ben beyin gelişimi için şimdiden Mozart,Beethoven gibi klasik müzikler ve spa müzikleride olan ruh dinlendirici müzik ve yunus,kuş benzeri hayvan sesleri dinletiyorum.Aradada kuran açıyorum ki şimdiden kulağı ve bedeni alışkın olsun..Bunun dışında bol bol yüzüyorum denizde çünkü havuz yasak.Haftayada akşam yürüyüşlerine başlamayı düşünüyorum spor doğum anında çok etkili oluyormuş.Ve eğer  zamanınız varsa masaj yaptırın.Biz Antalya Rixos Downtown un spa sına üyeyiz eşimle.Hamile kaldıktan sonra gitmemiştim yüzüstü yatamadığım için masaj olmaz diye ama hamilelerinde masaja ihtiyacı var sonuçta.Ama biraz farklı olarak bikere ayak masajı yani refleksoloji yasak.Bununla beraber pedikür yaptırırkende yapan kişinin ayaklarınızın altına çok baskı yapmamasına özen gösterin.Çünkü ayak altındaki noktalar rahmi uyarıyormuş buda Allah korusun erken doğum ve riske yol açıyormuş,oyüzden ayak bileklerime yaptılar hafif bir şekilde.Yüzüstü uzanamadığım için sırt masajını oturtarak yapıyorlar.Tam kalça üstüne baskı yapmakda yanlış unutmayın...Zaten sırtüstü uzandığınızda geri kalanı normal bir masaj gibi ama daha hafif bir şekilde oluyor ,hamilelere tavsiye ederim inanılmaz bir rahatlık oluyorki bebekte rahatlıktan vızır vızır dönmeye başlıyor:)



2 yorum:

  1. Aaaa cok hoş olmuş,bende klasorume ekleyim,malum ileride lazım olur.saglikla kucağına alırsın inşallah bebisini

    YanıtlaSil