25 Nisan 2016 Pazartesi

GAZİANTEP GEZİSİ

Hep dogu turu yapmak istiyordum..Cocukla bircok yeri gezmek zor oldugu icin biz Gaziantepi sectik.Normalde Antalyada yasiyoruz burdan sunexpress ile direk ucuslar var fakat biz o sira İstanbulda oldugumuz icin ordan gittik..Booking.com dan onceden aldigimiz otel konum olarak cok merkezi,cevresindede gezilebilecek bir yer oldugu icin hiltonu tercih ettik..Cok ilgili bir personele sahip temiz bir oteldi..
   Gaziantep ozunu yitirmemis,gezilecek yerleri cok fazla biryer.biz bahar ayinda gitmistik havasida cok guzeldi sansimiza..Önce "Zincirli Bedesten'den" basladik dolasmamiza..Orda tesbihler,taslar,oraya ait olan takilar,cam islemeli ev esyalari,kolonyaliklar,camdan turk kahvesi fincanlari gibi harika seylerin oldugu bir carsi bu..Hemen yanyana zaten tum carsilar..Yaninda "Bakircilar carsisi" var ki zaten Gaziantep en cok bakiri ile unlu biryer..Çanak,comlek,el islemesi muhtesem tepsiler var..Eger zamaniniz bolsa el isciligini izleyip hayran olabilir ne kadar zor yapildigini,ugras gerektigini gozunuzle gorebilirsiniz..Bu carsida Gaziantepin unlu kumasi  "Kutnu",sedef ten uretilen bircok malzemede var..yine bu uzun carsinin sonunda "Almacilar (baharatcilar) Pazari" bulunuyor ki bizim gibi midesine cok duskun olanlarin evlerine goturmek icin sabirsizlandigi bircok baharat, Antepe ozgu biber salcasi,domates salcasi,sumak,pulbiber,antepfistigi,tarhana,kurutulmus patlican-kabak gibi yemek malzemelerini alabilirsiniz..Tabii bukadar dolasmak yordu bizi birde cocukla gidince yorgunluk 2ye katlaniyor bazen hemen not aldigim Antepe gidilince yenmesi gerekenlerden beyran corbasi(Metanet Lokantasi) icmeye gittik.Benim esim ete zaten cok duskun oldugu icin evimizde pisen bir lezzetti ama burdada bayilarak ictik.gercekten cok guzeldi..Burda lahmacununuda denedik icinde kendi baharatlariyla yemeye aliskin oldugumuz lahmacundan daha farkli.Ama ben lahmacunuda cok sevdim. Yemekten  sonra resimlerde gordugum bana cok huzurlu gelen ve gitmeyi cok istedigim Tahmis kahvesine geldik..Biri acik digeri kapali alan olan kahveden kapali olanini tavsiye ederim..o Kocaman avizesi,icerinin farkli huzuruyla kahvelerimizi yudumladik ve bugunluk bukadar diyerek otelimize geri donduk✋eger otelinizde kahvalti yoksa yada antepte guzel kahvalti yeri ariyorsaniz "Orkide Pastaneleri" onerilen biyer biz gitmedik fakat internette arastirirken onume hep orasi cikti🚗 Ertesi gun Gaziantep kalesinin etrafindaki halk carsini,bakircilar carsisina yakin olan inanilmaz uzunluktaki carsilarini gezdik..Bu carsi icindeki Zekeriya Usta'da katmerin tadina baktik.ici sirf antep fistigi olan bu tatli hamur bana inanilmaz agir geldi..bide soylemeden gecemiycem ama temizlik,hijyen sifirdi..ani bi sok bile gecirdim bukadar unlu olup,tvlara bile cikan bi yer nasip bukadar pis olabiliyor diye bisira kalksak mi diye dusunduk ama okadar met ettiler diyip gozlerimizi yumarak yedik😂  Gaziantepin heryerinde gordugunuz "Yemeni"leri..ozel el dikimi,ter ve koku yapmayan el isciligi ayakkabilari var..Bisira gazetelere bile cikmisti Hollywood filmlerine burda yapiliyor diye..ee gelmisken bizde alalim dedik..gercekten inanilmaz rahat bildigin ciplak ayak yuruyor hissi uyandiran,Antalyada yasamamiza ragmen ayak terletmiyor..Yalniz bi uyari alacak olanlar biraz tabanli olani,arkada kucucukte olsa topuklu olani tercih etsinler yoksa duz taban ayagi inanilmaz yoruyor..Bircok rengide var zevke gore  cok sempatikler💟 kusleme yemek icin unlu "Halil Usta'ya" gittik..ilk geldik ne yiyelim diyince ortaya karisik getiriyorlar..simdiye kadar hic yemedigim küsleme muhtesemdi sadece bunu bile siparis verebilirsiniz..onun disinda koftesi geliyor..bakir kapta gelen salatalarini nasil yapiyorlar anlamadima ama ben boyle bi salata daha yememistim simdiye kadar..Halil usta gittigimiz yerlerden en iyisiydi galiba👍Biz burdan tahmis kahvesine ugradik,biraz daha gezip otele geri donduk..Tahmis kahvesi normalde antepin unlu kahvesi menengic ile unlu .ama ben sevmedigim icin orda paket satilanlardan alip hediye olarak getirdim bizimkilere..birde kekikcayi var bolca icilen oda cok guzel ve yararli ayrica👌 3.gun "Bey Mahallesi" ni dolastik..lerin,dar sokak ve hanlarin oldugu bir bolge..fotograf cekmeyi sevenlere cok guzel kareler cikar..Bu mahallede oyuncak muzesi var.cocukla gittiyseniz en  cok burada mutlu olacaktir.Buralarida karis karis dolastiktan sonra enzevkli kisim Asina Lokantasinda lebeniye corbasi,yuvalama,alinazik in tadina baktik...4. Ve son gunumu ise tamamen kizimiz odakliydi..Avrupanin 2. En buyuk hayvanat bahcesi olan antep hayvsnat bahcesine  gittik..Cok guzel,buyuk ve temizdi..Aksam ucagiyla aktarmasiz Antalyaya geri donduk..Gaziantep de notlarimda olan ama gitmedigimiz bircok yerdaha vardi..Antep soylenenlerden bile daha guzel,modern,buyuk,gezilecek bircok yeri okan biyerdi..Tekrar gelirmiyim?evet..demekki cok sevmisim💕 İnsallah sizede faydali olabilmisimdir..seyahatimizden 6-7 ay sonra yazdigim icin bukadar oldu..😊