15 Nisan 2013 Pazartesi

BEBEĞİMİN 4. AYI




          Çocuk çok güzel bir şey...Bebeğim olmadan önce sürekli bebekle vakit geçiren insanlar nasıl sıkılmıyor tüm gün derdim ya da bebekle sesini incelterek konuşan tipler çok itici gelirdi..Ama öyle değilmiş:) bikere bebekten önce ben napıyormuşum diyorsun gününü onunla oyalanarak okadar güzel geçiyor ki.Onu güldürebilmek için garip sesler çıkarıyorsun..Dışardan gören insanlar da şimdi bizimle dalga geçiyorlardır kocaman kocaman insanlar bebeğin etrafında toplanmış hayvan sesleri çıkarıp inceltilmiş sesleriyle konuşuyorlar ama çocuk böyle bişi işte seni hayata yeniden başlatıyor..Beraber bir gülümsemenin,ufacık bir oyunckla neler yapılabileceğini hatırlatıyor biz daha yolun başındayız ama ilerleyen günler için hayal kurup heyecanlanıyoruz.Yanımızda  yatsın sarılalım istiyoruz.Beraber oyunlar oynayalım,seyahat edelim,kahkahalar atalım istiyoruz..Ama bebek sevmeside çok güzelmiş bi yandanda bu zamanlarını iyi değerlendirelim diyoruz..:)
        Bu ayda takip etmeye.Hiç görmediği insanları süzmeye hatta tam bir kız edasıyla benimkisi baştan aşağı süzüyor "7sinde neysek 70indede oyuz" :) tv açıksa eğer izlemeye doyamıyor önüne geçildimi garip sesler çıkarıyor kızmış gibi hanımefendi:) gülümsemeleri arttı,hareketlenmeye ayağı ile geri geri kendini itmeye başladı yani artık dikkat etmek gerek..Ek gıdalarada başladık ilk elma suyu içirdi ananesi.Babaneside ev yoğurdu yedirdi.İkisindede yüzünü ekşitti ama yedi..Limon ve yeşil erik yalattık..En sonda havuç ve kabak karışık çorba yedirdik çorbayı 2 kaşık yüzünü hiç ekşitmeden severek yedi..Mamalarını bazen princi haşlayıp kalan suyuyla yapıyorum..Kilo aldırıyormuş diyorlar benim bebiş erken doğduğu için yaşıtlarına göre daha az kilolu .sizlerinde bildiği ve yaptığı şeyler varsa paylaşın hem benim hem diğer annelerin işine yarar belki..Emzik ilk başta vermemiştim küçük bebek dedim bide onu emip artı güç harcamasın diye düşünmüştüm daha sonrada pişman olup vermeye çalışsamda almıyor onun yerine minik ellerini ağzına tıkıştırmaya çalışıyor.Elin ağzından çekmeye çalışsamda bu normal birşeymiş emzik emmeyen bebekler emme refleksi olarak elini emermiş.
   Günlerim  minik tırtılımla ilgilenmekle geçiyor..Annelerimizin değerini bilmek lazım ,İnsan anne olunca daha bi anlıyor onları..Hani klasik bir anne atasözü vardır ya "ANNE OLUNCA ANLAYACAKSIN!" diye ben 4 ayda aydınlandım seni anlamaya başladım annecim...



2 yorum:

  1. kizlar arasinda tam 1 ay varmiş :) saglikla buyutun bebişinizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin çok teşekkür ederim.Sizde sağlıkla sıhhatle huzurla büyütün inşallah..

      Sil